Menu
Categorie: Blog / Datum: 25 januari 2012 / Door riktoewater / 0 reacties

Bakkie doen? Doen we!

Als merk moet je tegenwoordig wel aan newsjacking of inhaken doen, zo het lijkt. Doe je dat niet, dan mis je blijkbaar de social media boot. Inhaken is hot, newsjacking is nog hotter. Maar heb je dit als merk echt nodig? Inhaken op belangrijke gebeurtenissen kan nooit kwaad en zorgt zelfs voor extra mediawaarde. Clichés werken, dus ‘why not’, maar doe het met mate. Het levert je wel veel interactie op en is goed voor je likebility als merk. Newsjacking is niche en nog niet zo eenvoudig. Het is snel en direct reageren op nieuws. Het liefst zo gevat mogelijk.

Heineken begrijpt dit en haakt er flink op los. Als zij een oproep doen om een ‘bakkie te doen’ kan een oer-Hollands koffiemerk als Douwe Egberts niet achterblijven om te reageren. Met de simpele tekst ‘Doen we!’ werd de uitnodiging geaccepteerd.

Gezien het aantal positieve reacties is dit een klein succesje te noemen. Twee bekende Hollandse merken die afspreken om een ‘bakkie te doen’. Het lijkt wel de normale wereld dat Facebook.

The story continues…

En het verhaal kreeg een staartje, en een staartje en nog een staartje…

riktoewater

Geen reacties

Laat een reactie achter