Menu
Categorie: De kabel / Datum: 10 februari 2017 / Door Jaap van der Heijden / 0 reacties

Kabel #193: YouTube live, discriminatie op Facebook en onze herpositionering!

Vrijdag… Dan weet je het dus wel! Je portie digital en social nieuws staat weer in hapklare brokken voor je klaar. Dig in!

 

Lekker live op Youtube!

We kunnen er toch echt niet meer omheen. Live is ‘hot’. Waar het begon met periscopen en Facebook liven volgde ook Instagram. Tijd dus om daar ook aan te beginnen dachten ze bij Youtube. Het immens populaire videoplatform is begonnen met de uitrol van een livestreaming functie voor mobiel in 20 landen. Wacht echter nog even met het openen van je Youtube app, want er is een maar. Je hebt namelijk minimaal 10k aan subscribers nodig op je kanaal. Als het opbouwen van een dergelijke followerbase je toch iets te lang duurt kun je trouwens beter nog iets langer wachten: de roll-out komt er vanzelf aan voor iedereen!

 

 

The word is out

Aangenaam, wij zijn Isobar. Ook al voelt het voor ons en onze klanten al vertrouwd, deze week ging dan ook daadwerkelijk het officiële persbericht over onze ‘Brand Commerce’ herpositionering naar buiten. Meer weten? Geef ons een belletje of lees er alles over in het onderstaande bericht:

 

 

Facebook

Geen #kabel zonder het woord ‘Facebook’, want over Mark Zuckerberg en de zijnen is altijd wat te vertellen. Zo zijn de kwartaalcijfers van Q4 2016 bekendgemaakt. We waren natuurlijk al niet heel bezorgd om de portemonnee van Markie, maar de cijfers logen er met een omzetstijging van 51% niet om. En met 1,23 miljard (!) dagelijkse gebruikers op 31 december 2016 kan Facebook dus terugkijken op een behoorlijk geslaagd kwartaal.

 

Naast cijfers ging het deze week ook over discriminatie op Facebook. En dan gaat het even niet om de ongezouten mening van Jan en alleman, maar om het aanpassen van het advertentiebeleid. Waar je al vanaf november niet meer kon adverteren op ras, is het met een nieuwe update nog een stukje duidelijker dat discriminatie op basis van huidskleur, nationaliteit, religie, leeftijd, geslacht, seksuele oriëntatie, genderidentiteit, burgerlijke staat, handicap en medische of genetische aandoening niet wordt getolereerd van adverteerders. Lees er voor wat concrete voorbeelden ook nog even de nieuwe policy op na.

 

Twitter doet het veilig

En dan ook nog een nieuwtje voor alle Tweeps! De microblog kondigde deze week namelijk een safety update aan. De update geeft gebruikers meer mogelijkheden om Tweets die niet in de haak zijn te rapporteren. Zo worden er betere zoekresultaten getoond, kunnen er niet zomaar nieuwe ‘abusive accounts’ worden aangemaakt en worden ‘low quality’ Tweets ingeklapt. Prima ontwikkeling wat ons betreft!

 

What else?

  • Nespresso ;-)

via GIPHY

 

Nee maar echt what else, want:

Als afsluiter van deze kabel willen we je nog even mee terugnemen naar afgelopen zondagnacht, toen in Amerika het gekkenhuis rondom de Super Bowl van start ging. Ook in de marketingwereld is dat een moment om te shinen en wat ons betreft is deze preroll ad van Geico wel een creatief pareltje die de aandacht weet vast te houden:

 

 

That’s it for now! Goed weekend!

Jaap van der Heijden

Geen reacties

Laat een reactie achter