Menu
Facefilters op Instagram
Categorie: De kabel / Datum: 19 mei 2017 / Door Sarra Amir / 0 reacties

Kabel #207 Experimenten, Facebookboete en InstaSnap

Jongens, wat een week was het! De week na een weekend gevuld met spannende finales en extra liefde voor alle mama’s in de wereld. De week waarin het Nederlandse weer zich van haar beste wisselvallige kant laat zien. En de week waarin het gesprek rondom een nieuwe Nederlandse regering na twee maanden klapt en we terug bij af zijn. Maar je zit natuurlijk klaar voor alle updates omtrent social media, dus daar gaan we:

 

The Three Musketeers

Testing, een, twee, drie. Facebook, Messenger en Instagram testen samen elkaars notificaties uit. Hoe, wat? Stel je voor: je zit op de bank en bekijkt de laatste mooie en lelijke foto’s op Instagram en je krijgt opeens een melding. Het is niet een like op je #latergram van vorige week, maar van een event op Facebook waarvoor je bent uitgenodigd! Heh? Ja, de drie platformen experimenteren met cross-platform notificaties en het zou er zoiets als hieronder uit kunnen gaan zien. One for all, all for one? Wat de uitslag van de test ook wordt: hate it or love it.

 

 

Duim omhoog en duim omlaag voor Facebook

Het is een drukke week voor Facebook. Het grootste nieuws gaat over het overtreden van de Nederlandse wet. De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) stelt namelijk dat Facebook zich op zeven punten niet aan de Nederlandse wet heeft gehouden. Facebook ontkent dit en zegt dat de AP niet eens de bevoegdheid heeft om sancties op te leggen. Dit welles-nietes verhaal volgen wij natuurlijk nauw op de voet!

 

Weet je nog dat Facebook in 2014 WhatsApp overnam? Met die overname kregen we de garantie dat onze privacy zou worden gehonoreerd, maar uit onderzoek van de Europese Commissie blijkt dat daar toch iets mis gaat. Mark en consorten krijgen door dit ‘foutje’ een flinke boete van 110 miljoen euro aan hun broek.

 

Er is ook positief nieuws rondom het grootste social netwerk in Nederland. In eerdere berichten deze week staat dat nep live video’s worden geweerd (bye bye polls) en dat meer clickbaits worden verwijderd. Goede ontwikkelingen al zeggen we het zelf, en de effecten merken we gauw genoeg!

 

Instagram goes Snapchat deel 54325

Mogen we al zeggen dat Instagram (en andere Facebook platformen) functies van Snapchat gewoonweg steelt? In deel 54325 zien we dat gezichtsfilters nu ook beschikbaar zijn op Instagram. Natuurlijk hebben wij deze getest en komen we tot de conclusie dat we de gezichtsfilters van Snapchat toch leuker vinden. Sorry Insta!

 

 

Snap, snap, snap

Speaking of Snapchat. Voor marketeers zijn drie nieuwe producten uitgerold wat het adverteren op Snapchat nog interessanter (en leuker) maakt. Een daarvan is de World Lens, wat eigenlijk inhoudt dat de gehele lens interactief is. Super gaaf! Wij kunnen niet wachten tot dit in Nederland beschikbaar is, en tot die tijd doen we het met Sponsored Lenses.

 

 

Wacht, er is nog meer:

Zo, dat was ‘m weer. Laptop uit, bier aan. Fijn weekend!

Geen reacties

Laat een reactie achter