Menu
2 miljard gebruikers op Facebook
Categorie: De kabel / Datum: 05 mei 2017 / Door Jaap van der Heijden / 0 reacties

Kabel #205: 2 miljard gebruikers op Facebook, Ad Manager op Snapchat en live dineren met de koning

Dat was ‘m weer: het einde van de werkweek is in zicht en op deze Bevrijdingsdag maken we ons klaar voor een heerlijk, vrij weekend. Maar natuurlijk niet voordat we je even door de social nieuwtjes van afgelopen week loodsen. Lees je mee?

 

2 miljard gebruikers op Facebook

Nouja, bíjna dan. Het platform maakte deze week de eerste kwartaalcijfers van 2017 bekend en op dit moment telt Facebook 1,94 miljard actieve gebruikers, ruim 18% meer dan vorig jaar. Facebook zat na acht jaar op 1 miljard gebruikers, maar de 2 miljard laat waarschijnlijk minder lang op zich wachten; als het zo doorgaat bereikt het platform dit binnen de komende vijf jaar. Nog maar een schamele 60 miljoen te gaan!

 

PostNL: de kracht van een kaartje

Hoe leuk is het krijgen van een kaartje? Onze nieuwe bewustwordingscampagne voor PostNL herinnert je hier weer even aan. Deze man is er bijvoorbeeld sinds 82 dagen achter hoe fijn het is als mensen aan je denken en Lizzy vindt het, nu ze kan lezen, helemaal leuk om kaartjes te krijgen. Zij zijn helemaal #vandekaart! Ga er zelf ook weer eens voor zitten, bestel eenvoudig online een postzegelcode en verras iemand met een persoonlijk kaartje. Want: een kaartje, het mooiste cadeautje!

 

 

Self service: Snapchat Ad Manager voor adverteerders

In het admanagementsysteem kunnen adverteerders hun campagnes nu ook zelf beheren, optimaliseren, meten en targeten. Daarnaast introduceert Snapchat een mobiel dashboard om adverteerders de mogelijkheid te geven Snap Ads te bekijken en delen. Ook is er een Business Manager om de administratie van de belangrijkste info van adverteerders bij te houden. Vanaf juni is Ad Manager ook in Nederland beschikbaar. Handy!

 

Live bij het verjaardagsdiner van de koning

Vorige week vrijdag was het zover: koning Willem-Alexander nodigde 150 medejarigen uit voor zijn 50e verjaardag om met hem te dineren in het Koninklijk Paleis op de Dam. Dit alles was live te volgen op Facebook middels een 360 livestream. Achteraf werd op de Dam natuurlijk nog even een megapixel groepsselfie gemaakt, om samen met iedereen die erbij wilde zijn het moment vast te leggen. Heel tof, maar waar wij nou écht benieuwd naar zijn: wat stond er op het menu?

 

Zo verkoop je je oude auto uit ’96

Deze meneer liet ons allemaal even zien wat de allerbeste manier is om je gebruikte auto te verkopen: je maakt gewoon zelf een supervette commercial op YouTube waarin te zien is wat de auto allemaal heeft gedaan en gezien. Van crossen door de woestijn tot het trotseren van de heftigste weersomstandigheden, deze auto kan het allemaal. Eén ding is zeker: deze auto is er een met ervaring.

 

En verder…

 

Dat was het weer voor nu! Dan rest ons nu nog één ding te zeggen…HAPPY WEEKEND!

Jaap van der Heijden

Geen reacties

Laat een reactie achter